قابل توجه تمامی مشتریان محترم، وب‌سایت جورنادا دارای نماد اعتماد الکترونیک می‌باشد.

ارسال سفارش بر عهده مشتری

مکان: نمایندگی فروشگاه مارا پیدا کنید

ارسال سفارش بر عهده مشتری

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

چمدان مناسب برای مسافرت

 

نکاتی برای خرید ساک و چمدان
نکته ای که همه باید در ارتباط با خرید ساک و چمدان بدان توجه کنیم این است که هیچ نوع چمدان واحد و مشخصی که نیازهای همه مسافران را تأمین کند وجود ندارد و اینکه در این فرایند نحوه سفر کردن دارای اهمیت زیادی می باشد. برای خرید چمدان مناسب برای مسافرت باید به نکاتی از جمله وزن و اندازه، قابلیت ها، قسمت های مختلف چمدان، ساختار و در نهایت ظاهر آن توجه نمایید که در این مطلب این خصوصیات را برایتان توضیح خواهیم داد.

اندازه و وزن چمدان مناسب برای مسافرت

هزینه اضافه بار بدتر از مالیات است. بنابراین باید در ابتدا از وزن چمدان در هنگام خالی بودن مطمئن شوید. به تازگی استفاده  از چمدان های سبک رواج یافته اند اما نباید به ظاهر ان ها اعتماد کنید و حتما وزن واقعیشان را اندازه بگیرید. بار همراه مسافر باید از 3 کیلوگرم کمتر باشد خیلی از کیف های سبک به دلیل ساختار نرم و انعطاف پذیرشان قابلیت جا گرفتن در قفسه ای که بالای سر شما جهت وسایلتان تعبیه شده است را دارد.                                                                                                                                                    اما اگر تصمیم به حمل اشیاء آسیب پذیر را دارید کیف هایی که جنس سفت و سختی دارند را انتخاب کنید.

ساک دستی (Carry On)

کیف همراه مسافر قرار است به راحتی به ما کمک کند و مانع پرداخت هزینه بار شود درحالی که تبدیل به یک مورد ازاردهنده شده است. البته شرکت های هواپیمایی و قوانین ناقص آن ها نیز مقصر می باشند. بنابراین در این جا به ذکر نکاتی که در انتخاب بهتر برای خرید ساک و چمدان دستی شما را کمک می کند، می پردازیم.

  • اندازه بار شما را شرکت های هواپیمایی کنترل می کند نه بخش اداری امنیت حمل و نقل. بنابراین عبور شما از این بخش در فرودگاه به منزله مطابقت آن با قوانین پرواز و فرودگاه نیست. 
  • فضاهای تعبیه شده برای بار مسافر در بالا سرشان بسته به نوع هواپیما متفاوت است و برای همه یکسال نیست.
  • شاخص های اندازه گیری: شرکت های هواپیمایی دلتا، یونایتد و امریکن در سنجش ارتفاع بار همراه مسافر به مراتب کمتر از شرکت های ویرجین و ساوت وست می باشد. به طور کلی این ارتفاع در شرکت های مختلف بین ۱۲۰ تا۱۴۰سانتی متر می باشد. که ارتفاع ۱۲۴ سانتی متر مناسب بیشتر فضاها می باشد.
  • در نظر گرفتن چرخ ها: اگر با شاخص های اندازه گیری ساک دستی آشنا شده اید، باید بدانید که در محاسبه این بار چرخ های چمدان شما هم به خودی خود به ارتفاع چمدان شما می افزاید در نتیجه بهتر است از چمدان هایی که چرخ هایشان در داخل تعبیه شده استفاده کنیم تا هم از اسیب رسیدن به چرخ ها جلوگیری شود و هم ارتفاع بار بیشتر از حد مجاز نشود.
  • چهار چرخ در مقابل دو چرخ: بیشتر مسافرین از انتخاب چمدان با دو چرخ اجتناب می کنند درحالی که این چمدان برای سهولت در چرخش در راهرو های باریک هواپیما مناسب تر است. شما هم پس از امتحان آن به این باور خواهید رسید.

جیب ها: قطعا چمدان و کیف هایی با تعداد جیب های بیشتر بهتر و مناسب تر است چرا که در این صورت دیگر شما روی راه پله های فرودگاه نگران پیدا کردن کارت پرواز و مدارک خود نخواهید شد. بهتر است ساک دستی دو نوع جیب جادار و باریک داشته باشد.

در جیب جادار کیف لوازمی مثل مجله را بگذارید که می خواهید در طول سفر همراهتان باشند اما در جیب باریک تر مدارک و چیز هایی را بگذارید که می خواهید در کمتر از ۲ ثانیه به آن ها دسترسی داشته باشید. چمدان و کیف های تقسیم بندی شده خوب هستند، اما به یاد داشته باشید تقسیم بندی طراحان آن ها با سلیقه شما متفاوت است. براین اساس بهتر است برای خرید ساک و چمدان هایی که حاوی این گونه تقسیم بندی نیستند را انتخاب کنید چرا که می توانید وسایل خود را بدون محدودیت در آن ها جای دهید.

چمدان مناسب برای مسافرت

قسمت های حساس و شکننده چمدان

قبل از خرید چمدان مناسب برای مسافرت مثل خرید ماشین، باید اجزای آن را به طور دقیق بررسی نمایید. به ویژه موارد پر استفاده که احتمال آسیب پذیری بیشتری را دارند. چرخ ها ،دستگیره و زیپ، بررسی درزها، دوخت و قسمت های سخت.

ساختار و دوام

یکی از دغدغه های هر مسافری خرید چمدان مناسب برای مسافرت با دوام و راحت است. ۳ مورد کلی را باید همیشه مد نظر قرار دهید؛ قاب، پارچه و ضد آب بودن چمدان. اگر چمدان دارای یک قاب درونی است دقت کنید که جنس آن از فایبرگلاس باشد زیرا بسیار سبک است و مقاومت زیادی دارد. در مورد پارچه باید بگویم که پارچه های سبک و محکم مثل برزنت را انتخاب کنید. یکی از موارد مهم ضدآب بودن است به دنبال جنس های پارچه ای ضدآب مثل نانو باشید.

نتیجه گیری
همان طور که پیش از این هم ارشاره شد در صورت انتخاب چمدان مناسب برای مسافرت سرمایه گذاری بلندمدت مناسبی انجام داده اید
پس باید دو نکته اساسی را هنگام خرید چمدان به یاد داشته باشید. اولین نکته درباره دسته چمدان و استحکام آن است. یکی از اصلی ترین قسمت های چمدان مربوط به دسته آن است.
کارشناسان و فروشندگان این وسیله می گویند مقاومت دسته چمدان باید از اصلی ترین دلایل انتخاب چمدان باشد چون با توجه به وزنی که قرار است این وسیله طی مسافرت تحمل کند در صورت بروز اشکال در دسته باعث سختی و ناراحتی خواهد بود مخصوصا در سفرهای طولانی وهنگامی که چمدانی بزرگ و سنگین خریده اید.
اما نکته دوم درباره چمدان مربوط به چرخ های آن است که موجب می شود شما دغدغه وزن چمدان را نداشته باشید. بهترین چرخ برای این وسیله چرخ هایی است که دارای بلبرینگ بوده و به نوعی شبیه به چرخ های اسکیت های بازی هستند. این نوع چرخ ها با توجه به استحکامی که دارند در برابر هرگونه ضربه مقاومت کرده و از روانی وسرعت بالایی نیز برای حمل ونقل چمدان برخوردار هستند. بخصوص اگر این چرخ ها توان حرکت 360 درجه را نیز داشته و بتوانند به تمام جهان حرکت کنند، بیشتر مطلوب است. بنابراین به توصیه فروشندگان بهترین نوع چمدان آن هایی هستند که دارای چهار چرخ بوده و وزن اصلی چمدان توسط چرخ هایش حمل می شود نه دسته چمدان.

منبع: الی گشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X